Stunning round-up of alleged election fraud in Ohio

Voting: None Dare Call It Stolen – Ohio, the Election, and America’s Servile Press, by Mark Crispin Miller.

Miller and many others have obviously been spending a lot of work chasing down each incident in Ohio since last November, and there’s quite a lot of them. It’s impressive the degree to which recounts were evaded, if these allegations are true. There’s many shocking cases alleged than I could really fit here — but here’s some of the lowest points:

On December 13, 2004, it was reported by Deputy Director of Hocking County Elections Sherole Eaton, that a Triad GSI employee had changed the computer that operated the tabulating machine, and had “advised election officials how to manipulate voting machinery to ensure that preliminary hand recount matched the machine count.” This same Triad employee said he worked on machines in Lorain, Muskingum, Clark, Harrison, and Guernsey counties.

it strongly appears that Triad and its employees engaged in a course of behavior to provide “cheat sheets” to those counting the ballots. The cheat sheets told them how many votes they should find for each candidate, and how many over and under votes they should calculate to match the machine count. In that way, they could avoid doing a full county-wide hand recount mandated by state law.

In Union County, Triad replaced the hard drive on one tabulator. In Monroe County, “after the 3 percent hand count had twice failed to match the machine count, a Triad employee brought in a new machine and took away the old one. (That machine’s count matched the hand count.)”

The willingness to throw away functioning, reliable election systems, and replacing them with new, easy-to-subvert ones, is astounding. But on top of that, when concerned parties investigate and find danger signs, it’s easily buried:

Miller emphasizes that, even after the National Election Data Archive Project, on March 31, 2005, “released its study demonstrating that the exit polls had probably been right, it made news only in the Akron Beacon-Journal,” while “the thesis that the exit polls were flawed had been reported by the Associated Press, the Washington Post, the Chicago Tribune, USA Today, the San Francisco Chronicle, the Columbus Dispatch,, MSNBC, and ABC.”

Miller’s conclusion: ‘the press has unilaterally disarmed’.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.